مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 06:052021-09-26سياسي

هشت سال دفاع مقدس به روایت «از سنگر تا میدان»


ویژه برنامه زنده «از سنگر تا میدان» به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع تاریخ نگاری وقایع هشت سال دفاع مقدس روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

- ویژه برنامه زنده از سنگر تا میدان به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع تاریخ نگاری وقایع هشت سال دفاع مقدس روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

امیررضا راز تهیه کننده ویژه برنامه از سنگر تا میدان در خصوص این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: برنامه از سنگر تا میدان نوعی تاریخ نگاری است و به دلیل اهمیت موضوع تاریخ نگاری و درس آموزی از گذشته است که روایتگری و تحلیل از وقایع می تواند راهگشای آینده باشد.

از همین رو تاریخ حادثه مهمی مانند جنگ تحمیلی باید به دقت و با درستی مورد تحلیل قرار گیرد چراکه ملتی که از تاریخ درس نگیرد ناگزیر از تکرار آن است.

وی ادامه داد: پس ما نیز محور اصلی این برنامه را بازخوانی و مروری بر مهم ترین رویدادهای دفاع مقدس قرار دادیم تا در گفتگو با فرماندهان، راویان و نویسندگان دفاع مقدس به آن بپردازیم.

راز با اشاره به قالب تاریخ شفاهی در برنامه از سنگر تا میدان عنوان کرد: تجربه زیست بشر نشان داده که تاریخ به اشکال مختلف و در قالب حوادث متفاوت تکرار می شود و درس آموزی از وقایع تاریخی براساس تاریخ نگاری های دقیق از مهمترین نکاتی است که باید با گذشت چهل و یک سال از دفاع مقدس به شکل دقیق م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت سال دفاع مقدس به روایت «از سنگر تا میدان»

هشت سال دفاع مقدس به روایت «از سنگر تا میدان»