مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 03:452021-09-26سياسي

ضابطان در جرایم سیاسی و امنیتی خواهان اختیارات بیشتری هستند


ضابطان قضایی در جرایم سیاسی و امنیتی که در این موارد شامل ضابطان خاص می شود خواهان اختیارات بیشتر هستند و حداقل می خواهند برای هر اقدام به مرجع قضایی مراجعه نکنند.

- یک حقوقدان گفت: ضابطان قضایی در جرایم سیاسی و امنیتی که در این موارد شامل ضابطان خاص می شود خواهان اختیارات بیشتر هستند و حداقل می خواهند برای هر اقدام به مرجع قضایی مراجعه نکنند.

صالح نیکبخت در گفت وگو با ایسنا، در ارتباط با اظهارنظر دادستان کل کشور درباره ارتباط قضات با ضابطین و تهیه دستورالعمل همکاری با ضابطین عام و خاص گفت: مطابق قانون آیین دادرسی کیفری فعلی که از سال 1394 اجرایی شده است ضابطان مانند هر کشور دیگری که دارای قوانین موضوعه جامع در مورد آیین دادرسی کیفری هستند اختیار خاصی ندارند و تمامی اقدامات آن ها، در مواردی که مستقیما به ضابط ارجاع می شود، باید ذیل دستورات مراجع قضایی، بازپرسان، دادیاران و دادستان ها عملی شود.

این حقوقدان با بیان این که اگر در دعاوی کیفری عادی قابلیت اجرای دقیق دستور مقام قضایی وجود داشته باشد در جرایم سیاسی و امنیتی به راحتی امکان پذیر نیست، گفت: ضابطان قضایی که در این موارد ضابطان خاص هستند چه بسا خواهان اختیارات بیشتر هستند و حداقل می خواهند برای هر اقدام به مرجع قضایی مراجعه نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضابطان در جرایم سیاسی و امنیتی خواهان اختیارات بیشتری هستند

ضابطان در جرایم سیاسی و امنیتی خواهان اختیارات بیشتری هستند