مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 14:402021-09-25اقتصادي

سهم مصرف ماهی هر ایرانی 13 کیلوگرم در سال است


بر اساس هدف گزاری در سال جاری میزان مصرف پروتیین ماهی در سبد هر ایرانی باید به 14 کیلوگرم افزایش یابد.

- رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور پروتیین ماهی را یکی از با ارزش ترین مواد غذایی دانست و گفت: سال 99 سهم هر ایرانی برای مصرف گوشت ماهی 13 کیلوگرم بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمود بهمنی روز شنبه در جریان افتتاح پروژه شیلاتی در بندر انزلی اظهار داشت: بر اساس هدف گزاری در سال جاری میزان مصرف پروتیین ماهی در سبد هر ایرانی باید به 14 کیلوگرم افزایش یابد.

وی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس می بایست به موضوعات مرتبط با شیلات و آبریان توجه ویژه ای داشته باشد زیرا در صورت تحقق تولید یکی و نیم میلیون تنی در سال 1400 می توانیم علاوه بر امنیت غذایی، سهم بسزایی در اشتغال و رونق اقتصاد شیلاتی کشور ایفاء کنیمپ.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه مرکز ملی فرآوری آبزیان را به علت پژوهشکده هایی که در جنوب و سایر مناطق دریای خزر دارد می تواند به عنوان قطب مطالعات فرآوری آبزیان کشور تلقی شود، افزود: بتوان از فرصت شکوفایی اقتصاد شیلاتی کشور به ویژه در سال هایی که با تحریم های ظالمانه روبرو هستیم بهره برد.

بهمنی در ادامه میزان تولید آبزیان شامل صید و آبزی پروری در سال 98 را بیش از یک میلیون و 200 هزار تن دانست و افزود: از این مقدار 70


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مصرف ماهی هر ایرانی 13 کیلوگرم در سال است

سهم مصرف ماهی هر ایرانی 13 کیلوگرم در سال است