مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 13:052021-09-25اقتصادي

واردات خودرو باید ساماندهی شود/ اقتصاد مقاومتی آسیب نمی بیند


در عمل فقط دو خودروساز اصلی داریم و مابقی، مونتاژکارهای خودرو و سی.

کی.

دی کار بوده که مانند قارچ در حال رشد هستند.

- ، رضا شیوا امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این روزها دوباره موضوع واردات خودرو به کشور مطرح شده که در دولت گذشته به دلیل مشکلات ارزی با آن مخالفت می شد؛ برخی این طرح را مخالف موضوع اقتصاد مقاومتی و در جهت تضعیف تولید داخلی برشمرده اند.

وی بیان داشت: اگر می خواهیم از تولید داخل حمایت کرده و محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشیم، باید بازار رقابتی ایجاد کنیم، زیرا در رقابت است که می توان کیفیت و بهره وری را ارتقا داد.

شیوا تاکید کرد: این شورا در تعامل با مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال خارج کردن بازار خودرو از انحصار است و در این زمینه بر واردات خودروهای پُرتیراژی که عامه مردم توان خرید آنها را داشته باشند تاکید داریم.

رییس شورای رقابت تصریح کرد: در حال حاضر بازار خودروی ایران انحصاری است و در این سالها هراندازه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش تلاش کردند نتوانستند خودروسازهای جدیدی را وارد عرصه تولید کنند و این اتفاق خوشایندی نیست.

شیوا گفت: برخی می گویند در حال حاضر بیش از 15 خودروساز داریم و به نوعی با واردات خودرو مخالفت می کنند، در حالی که این طور نیست و ما در عمل فقط دو خودروساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودرو باید ساماندهی شود/ اقتصاد مقاومتی آسیب نمی بیند

واردات خودرو باید ساماندهی شود/ اقتصاد مقاومتی آسیب نمی بیند