مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 12:502021-09-25بين الملل

فارن پالسی: اعضای جنبش مقاومت افغانستان تشکیل دولت در تبعید را بررسی می کنند


بر اساس گزارش فارن پالسی، رهبران جنبش مقاومت مسلحانه مخالف طالبان در افغانستان خاک این کشور را ترک کرده و در حال جمع شدن کنار چهره های ارشد سابق دولت سرنگون شده اشرف غنی با هدف تشکیل دولتی در تبعید هستند.

- بر اساس گزارش فارن پالسی، رهبران جنبش مقاومت مسلحانه مخالف طالبان در افغانستان خاک این کشور را ترک کرده و در حال جمع شدن کنار چهره های ارشد سابق دولت سرنگون شده اشرف غنی با هدف تشکیل دولتی در تبعید هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از فارن پالسی، بنا به گفته چند مقام سابق ساکن خارج از افغانستان، سیاستمدارانی شامل وزرا و نمایندگان پارلمان در زمان دولت سرنگون شده افغانستان و همینطور چهره های ارشد ارتش در کشور تاجیکستان، همسایه افغانستان حضور داشته و به دنبال جلب حمایت مالی و نظامی با هدف تقویت گروه رسمی مخالفان افراطگرانی که در تاریخ 15 اوت افغانستان را در کنترل گرفتند هستند.

در هفته های اخیر احمد مسعود، پسر رهبر فقید جنبش مقاومت افغانستان یعنی احمد شاه مسعود و همینطور امرالله صالح، معاون رییس جمهور سابق که هر دو برای مدت کوتاهی یک نبرد مقاومت را در دره پنجشیر در شمال شرق کابل رهبری کردند در هفته های اخیر بعد از در هم شکسته شدن تلاشهایشان برای حفظ مقاومت علیه طالبان از مرز افغانستان به خارج فرار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالسی: اعضای جنبش مقاومت افغانستان تشکیل دولت در تبعید را بررسی می کنند

فارن پالسی: اعضای جنبش مقاومت افغانستان تشکیل دولت در تبعید را بررسی می کنند