مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:552021-09-25دانش

افزایش دخالت نهادهای بیرونی در امور دانشگاه ها/کم رنگ شدن نقش هیات های امنا


متأسفانه با گذشت زمان نقش هیأت های امنا در تعیین سیاست های کلان و جهت گیری های آینده دانشگاه کم رنگ شده و دخالت نهادهای بیرونی در امور دانشگاه ها افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم آغاز سال تحصیلی 1401-1400 با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم صبح امروز سوم مهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

محمود فتوحی در این مراسم گفت: برای دانشگاه افتخار است که امروز همزمان با 55 امین سال تأسیس دانشگاه شریف میزبان این برنامه باشد.

فتوحی ادامه داد: امروزه در شرایطی که بدخواهان ایران با اعمال تحریم های ظالمانه قصد به زانو در آوردن مردم این کشور را داشتند، شاهدیم که نیازهای کشور در حوزه های مختلف صنعتی، اجتماعی و خدمات عمومی اعم از آموزش، بهداشت، دفاع و امنیت به دست دانشگاهیان یا با کمک دانشگاهیان مرتفع شده است و فراتر از آن بسیاری دانشگاه ها و دانشگاهیان توانسته اند در بسیاری از حوزه های نوین علمی مثل فناوری نانو، صنایع دفاعی، سلول های بنیادی، صنایع دفاعی و غیره سرآمدی دراین حوزه ها را رقم بزنند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه عدم توجه مناسب به جایگاه علم و دانش کشور را نه تنها از لحاظ اجتماعی و اقتصادی بلکه از نظر امنیتی در معرض خطر جدی قرار می دهد، افزود: باید برای حل مشکلات و چالش های دانشگاه ها اهتمام ویژه ای شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دخالت نهادهای بیرونی در امور دانشگاه ها/کم رنگ شدن نقش هیات های امنا

افزایش دخالت نهادهای بیرونی در امور دانشگاه ها/کم رنگ شدن نقش هیات های امنا