مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:202021-09-25سياسي

تاکید گوترش بر لزوم توقف جنگ در یمن


دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، این سازمان خواهان دستیابی به راهکار سیاسی برای یمن جهت خاتمه بخشیدن به جنگ دایر در این کشور از حدود هفت سال پیش است.

- دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، این سازمان خواهان دستیابی به راهکار سیاسی برای یمن جهت خاتمه بخشیدن به جنگ دایر در این کشور از حدود هفت سال پیش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حاشیه هفتاد و ششمین دور اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن دیدار کرد.

آنتونیو گوترش در جریان این دیدار بر تمایل شخصی خود و این سازمان جهت کمک به یمن و ملت آن برای پشت سر گذاشتن وضعیت کنونی، توقف جنگ، پایان بخشیدن به درد و رنج های شهروندان یمنی و قدم برداشتن در مسیر تلاش ها برای برقراری صلح تاکید کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تحولات سیاسی و میدانی یمن به ویژه تنش نظامی در مأرب و شبوه و پیامدهای انسانی و نابودی تلاش ها برای برقراری صلح، نقض حقوق بشر و کشتار و نیز وضعیت کنونی نمایندگی سازمان ملل در الحدیده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد که عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور دولت مستعفی یمن بر حمایت خود از فرستاده سازمان ملل به یمن و تمایلش به پیشب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید گوترش بر لزوم توقف جنگ در یمن

تاکید گوترش بر لزوم توقف جنگ در یمن