مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:152021-09-25فرهنگي

یک درخواست از آقای وزیر/ تجلیل از گلستان هایی که بی خزان هستند


معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی هنرستان های هنرهای زیبا درخواست هایی را از وزیر جدید ارشاد مطرح کرد.

- به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت ارشاد، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی درباره هنرستان های هنرهای زیبا پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام حسینی آمده است: امروز سرآغاز سال تحصیلی است، آغاز مهرماه، آغاز رفاقتی با شورِ رقابت، امروز نوروزِ آموختن است… پس این روز را باید با سلام و سنا گذراند.

سلام بچه ها، سلام معلم های کریم و بخشنده و هنردان.

اگرچه قرنی می گذرد از آن روز که امیرکبیر ایران، با تأمل و تأنی شاهِ جوان را به نصیحت گفت: اگر نیت یک ساله دارید گندم بکارید، اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید و اگر نیت صدساله دارید انسان تربیت کنید.

اما به چشم تاریخ، چشم برهم زدنی گذشته انگار از آن روز… امیر، نخستین دریابنده این حکمت نبود! اما گوش جانش به گوشوار کلام امیر مؤمنان (ع) آراسته بود که فرمود: اگر چه من به اندازه ی عمر باشندگانِ پیش از خود نزیسته ام اما در آنها نظر کرده و اندیشیده ام تا بدانجا که گویی با ایشان زیسته ام و از آنها آموخته.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک درخواست از آقای وزیر/ تجلیل از گلستان هایی که بی خزان هستند

یک درخواست از آقای وزیر/ تجلیل از گلستان هایی که بی خزان هستند