مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 04:402021-09-25اقتصادي

مهمانی در میقان بزودی آغاز می شود


هر ساله با شروع فصل پاییز زمزمه های حضور پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به عنوان تنها تالاب زنده و پویای مرکز کشور آغاز می شود و امسال شرایط مهیاست که میقان میزبانی قابل قبولی از مهمانان خود داشته باشد.

- ایسنا/مرکزی هر ساله با شروع فصل پاییز زمزمه های حضور پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به عنوان تنها تالاب زنده و پویای مرکز کشور آغاز می شود و امسال شرایط مهیاست که میقان میزبانی قابل قبولی از مهمانان خود داشته باشد.

هر ساله با شروع فصل پاییز، زمزمه های حضور پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به عنوان تنها تالاب زنده و پویای مرکز کشور آغاز می شود و امسال شرایط مهیاست که میقان میزبانی قابل قبولی از مهمانان خود داشته باشد.

تالاب میقان زیستگاه 208 گونه پرنده است و سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شوند که مهمترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل و اردک سرسبز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیشترین آمار حضور پرندگان مهاجر در نیمه دوم آبان در تالاب اتفاق می‎افتد و سرشماری آنها نیز تا اوایل آذرماه ادامه دارد، تا این زمان بیشترین گونه پرندگان مهاجر که به این تالاب وارد شده، درنا بوده به طوری که در پاییز و زمستان سال گذشته بیش از 16 هزار پرنده در این تالاب زمستان گذر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمانی در میقان بزودی آغاز می شود

مهمانی در میقان بزودی آغاز می شود