مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 04:252021-09-25پزشكي

اما و اگرهای واکسیناسیون مادران باردار


بهتر است قبل از بارداری واکسیناسیون کرونا انجام شود اما اگر به هر دلیل این اقدام انجام نشد، دُز اول واکسن باید پس از ماه سوم بارداری و دُز دوم آن نیز چهار هفته پس از دُز اول تزریق شود.

- گرچه شیوع کرونا میزان بارداری ها در خراسان رضوی را بخاطر هراس از احتمال ابتلای مادر و نوزاد به این ویروس کاهش داد اما به گفته متخصصان پزشکی واکسیناسیون یکی از راهکارهای مقابله با این هراس و جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سالانه 85 تا 90 هزار زایمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که 80 درصد جمعیت استان خراسان رضوی را در بر می گیرد ثبت می شود.

برخی می گویند شدت و عوارض کووید 19 بین مادران باردار بیشتر از سایر مبتلایان به این بیماری است و برخی مادران باردار به دلیل ابتلا به کرونا طی این مدت جان خود را از دست داده اند.

علاوه بر آن هراس مادران باردار از واکسیناسیون کرونا نیز به دلیل احتمال عوارض و خطرات واکسن در فرزندشان به دغدغه ای برای آنان و خانواده هایشان مبدل شده است در حالی که پزشکان متخصص زنان و زایمان نسبت به واکسیناسبون این گروه تاکید ویژه دارند و معتقدند تزریق واکسن کرونا هیچ مشکلی برای مادر و فرزندش ایجاد نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای واکسیناسیون مادران باردار

اما و اگرهای واکسیناسیون مادران باردار