مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 23:152021-09-24بين الملل

واردات سوخت از ایران سخت ترین برهه از محاصره لبنان را درهم شکست


معاون حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت: «گازوییل ایران که به کمک حزب الله از طریق سوریه وارد لبنان شد، مهمترین محاصره لبنان را که مدت هاست بر این کشور اعمال شده، - به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در اظهاراتی تأکید کرد که واردات سوخت از ایران به این کشور مهمترین محاصره لبنان در طول تاریخ را شکست.

شیخ نعیم قاسم در گفت وگو با شبکه المنار گفت: از زمانی که حزب الله در لبنان به منصه ظهور رسیده است این کشور قوی تر شده است .

وی در ادامه درباره واردات سوخت از ایران نیز توضیح داد: گازوییل ایران که به کمک حزب الله از طریق سوریه وارد کشور شد، مهمترین محاصره لبنان را که مدت هاست بر کشور اعمال شده درهم شکست .

نعیم قاسم در پایان یادآور شد: گازوییل ارسال شده از سوی جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا آمریکا با عبور خط گاز مصر از سوریه به لبنان موافقت کند.

همین موضوع باعث سردرگمی آمریکایی ها و چاره جویی آنان برای تعامل با لبنان شده است .

گفتنی است که پیش تر طراد حماده وزیر کار سابق لبنان در گفتگو با تأکید کرده بود که ارسال سوخت از ایران به لبنان اقدامی بود که باعث شکسته شدن محاصره این کشور و ناکام گذاشتن طرح ممانعت از تعامل تجاری لبنان با کشورهای دوست و برادر و توجه به بلوک شرق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات سوخت از ایران سخت ترین برهه از محاصره لبنان را درهم شکست

واردات سوخت از ایران سخت ترین برهه از محاصره لبنان را درهم شکست