مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 22:152021-09-24بين الملل

مشتاقان زیارت اربعین بدون ویزا پشت مرزها/ ناامیدی در مرامشان نیست! +فیلم


با وجود آمادگی ایران برای اعزام زائران از مرزهای زمینی و حتی دستورالعمل دولت عراق برای سهولت تردد قانونی زوار اربعین از مرز مهران، مرزها همچنان بسته است و مشتاقان زیارت اربعین در انتظار بازگشایی مرز هستند.

- عزاداری مشتاقان زیارت اربعین پشت مرز مهران البته روز گذشته رییس جمهور و جمعی از مسؤولان وزارت کشور و ستاد اربعین از وضعیت مرزهای زمینی بازدید کرده و از تلاش برای رایزنی بیشتر با طرف عراقی برای سهولت اعزام زائران اربعین از طریق مرز زمینی خبر دادند.

پس از آن نیز، الکاظمی، نخست وزیر عراق در دستورالعملی به مسؤولان این کشور اعلام کرده تا برای تردد از مرزهای زمینی بر اساس قوانین موجود عمل کرده و روند ورود زوار را از مرز مهران تسهیل کنند.

این امر در حالی است که بسیاری از زائران ایرانی پشت مرزها ویزای اربعین ندارند.

البته برخی از آنها موافقتنامه عراق دارند که روز گذشته مرز مهران به روی دارندگان موافقتنامه هم برای ساعاتی بسته شد و پس از آن موافقتنامه های گروهی از سوی مرزبانان عراق با سختگیری بررسی می شود و افرادی که موافقتنامه انفرادی دارند، امکان بهتری برای عبور از مرز را دارند.

بر همین اساس هم بسیاری از متقاضیان زیارت اربعین با شیوه های مختلف درصدد سفر به عراق هستند و منتظرند تا مرز برای عبور زوار باز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشتاقان زیارت اربعین بدون ویزا پشت مرزها/ ناامیدی در مرامشان نیست! +فیلم

مشتاقان زیارت اربعین بدون ویزا پشت مرزها/ ناامیدی در مرامشان نیست! +فیلم