مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 15:552021-09-24بين الملل

تهدیدات مداوم اسراییل مهمترین دغدغه دولت لبنان است


رییس جمهور لبنان با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: تهدیدات مداوم اسراییل مهمترین دغدغه دولت لبنان است.

- به نقل از المیادین، میشل عون رییس جمهور لبنان طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: تهدیدات مداوم اسراییل علیه لبنان مهمترین دغدغه دولت لبنان است.

آخرین نمونه این تهدیدات، تلاش اسراییل برای حفاری نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه در مرزهای دریایی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: لبنان خواهان از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم [با رژیم صهیونیستی] به منظور ترسیم مرزهای دریایی در جنوب لبنان و طبق قوانین بین المللی است و هرگز از این حق خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی در این زمینه را نمی پذیرد.

نبیه بری رییس پارلمان لبنان نیز چند روز پیش اعلام کرده بود: حفاریهای رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه دریایی نقض توافقات پیشین درخصوص مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی است و امنیت و صلح جهانی را از بین می برد.

نبیه بری در اکتبر سال 2020 اعلام کرده بود که لبنان و رژیم صهیونیستی درباره چارچوب کلی مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی و زمینی میان لبنان و فلسطین اشغالی به توافق رسیده اند.

لبنان و رژیم صهیونیستی تاکنون 5 دور مذاکرات غیر مستقیم درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی داشته اند و این مذاکرات تحت نظارت آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدات مداوم اسراییل مهمترین دغدغه دولت لبنان است

تهدیدات مداوم اسراییل مهمترین دغدغه دولت لبنان است