مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 11:302021-09-24بين الملل

آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد


وزارت خارجه چین با انتشار فهرست بلندی از مداخلات آمریکا در امور هنگ کنگ ضمن هشدار به واشنگتن مبنی بر توقف این دست از اقدامات، گفت: پکن قاطعانه به این مداخله جویی ها پاسخ خواهد داد.

- به نقل از گلوبال تایمز، وزارت امور خارجه چین امروز جمعه گزارشی در مورد دخالت های واشنگتن در امور هنگ کنگ و نحوه حمایت آمریکا از نیروهای ضد چین در این منطقه منتشر کرد.

گزارش مذکور اقدامات مداخله جویانه آمریکا از اوایل سال 2019 از جمله وضع قوانین مرتبط با هنگ کنگ، اعمال تحریم ها ، بدنام کردن دولت و پلیس هنگ کنگ، محافظت و حمایت از نیروهای ضد چین که سعی در ایجاد بی ثباتی در هنگ کنگ داشتند و دست به یکی شدن با متحدانش جهت اعمال فشار بر چین را به تفصیل شرح داده است.

گزارش فوق پنج حقیقت اصلی را با مجموع 102 مثال ذکر کرده است.

اولین مورد این بوده است که آمریکا از سال 2019 تا کنون قوانین، لوایح یا قطعنامه های مربوط به هنگ کنگ را تصویب کرده و در تلاش برای تحقیر سیاست چین در مورد منطقه اداری ویژه هنگ کنگ و دخالت در امور آن، در حال بررسی هشت مورد دیگر از آنها است.

آخرین نمونه این موارد در 30 ژوئن بود، هنگامی که اسکات پری نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا قانون آزادی هنگ کنگ را معرفی کرد و از رییس جمهور آمریکا خواست تا هنگ کنگ را به عنوان کشوری مستقل و جداگانه به رسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد

آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد