مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 11:202021-09-24بين الملل

برکناری رییس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال «سندروم هاوانا»


رییس دفتر سازمان جاسوسی خارجی آمریکا در اتریش به خاطر کوتاهی در انجام مسئولیت هایش از جمله رسیدگی به گزارش سایت قطره و به نقل ازها درباره یک بیماری مرموز برکنار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس دفتر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی اِی) در پایتخت اتریش، به خاطر کم کاری در انجام وظایف از جمله در قبال گزارش ها درباره بیماری مرموز سندروم هاوانا برکنار شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه به نقل از منابعی ناشناس شامل مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا نوشته است، این برکناری، پیامی را به دیگر مسئولان می فرستد که باید این بیماری مرموز با علائم سردرد، تهوع، ضعف حافظه و سرگیجه را بیش از پیش جدی بگیرند.

به نوشته این روزنامه، ده ها پرسنل آمریکایی در وین، از جمله دیپلمات ها و مأموران اطلاعاتی و حتی کودکان برخی از این کارکنان، علائم این بیماری را داشته اند.

ویلیام برنز مدیر سی آی اِی دو ماه قبل اعلام کرده بود حدود دویست مقام آمریکایی و خویشاوندان آن ها تاکنون به سندروم هاوانا مبتلا شده اند که حدود صد مورد آن ها مأموران سی آی اِی هستند.

این بیماری برای اولین بار، سال 2016 در میان مقامات سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا گزارش شد و به همین دلیل سندروم یا نشانگان هاوانا لقب گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برکناری رییس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال «سندروم هاوانا»

برکناری رییس دفتر سیا در وین به خاطر کم کاری در قبال «سندروم هاوانا»