مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 10:452021-09-24پزشكي

خون سازی در پاییز


خون صالح با تغذیه خوب، خواب نیکو و ورزش و تحرک مناسب ایجاد می شود و این خون در حالی تولید می شود که بدن در وضعیت آرامش باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: خون صالح با تغذیه خوب، خواب نیکو و ورزش و تحرک مناسب ایجاد می شود و این خون در حالی تولید می شود که بدن در وضعیت آرامش باشد.

مریم نواب زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پاییز خونسازی کاهش می یابد چراکه مزاج پاییز سرد و خشک و مخالف مزاج خون که گرم و تر بوده می شود.

وی با بیان اینکه لازم است تدابیر گرم تر اتخاذ گردد تا خون سازی بدن و علائم کم خونی بهتر شود، ادامه داد: کسانی که خون غلیظ دارند نیز در پاییز به علت سرد و خشکی هوا، خونشان غلیظ تر می شود، همین علت باعث افزایش سکته ها، افسردگی، بواسیر، تشدید واریس و درد مفاصل در پاییز می شود.

این کارشناس و مدرس طب ایرانی کم خونی یا خون خشک و غلیظ را علت مهم ریزش مو در برگ ریزان طبیعت عنوان کرد و افزود: راه های مقابله، استفاده از خون سازها یا تدابیر گرم و تر کننده بدن، یا در مزاج های خشک، روان یا تر کردن خون است تا غلظت خون کاهش یابد و مشکلات پاییزی از بین برود.

نواب زاده ادامه داد: خون صالح با تغذیه خوب، خواب نیکو و ورزش و تحرک مناسب ایجاد می شود و این خون در حالی تولید می شود که بدن در وضعیت آرامش باشد و از اعراض نفس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون سازی در پاییز

خون سازی در پاییز