مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 07:552021-09-24بين الملل

شکایت از پاریس در ارتباط با فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات


همزمان با گسترش قحطی و گرسنگی در بخش های مختلفی از خاک یمن، دو سازمان از گمرک های فرانسه شکایت کرده و خواستار علنی شدن جزییات مربوط به فروش تسلیحات فرانسوی به ریاض و ابوظبی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو سازمان غیردولتی اعلام کرده اند که در شکایت نامه ای به دادگاه پاریس خواستار اعلام جزییات تسلیحات فروخته شده به نیز در این ارتباط خبر داد که در بیانیه یادشده درباره خطرات مهم استفاده از تسلیحات فرانسوی در نقض حقوق بشر علیه غیرنظامیان یمنی هشدار داده شده است.

بر اساس این گزارش، در بخشی از بیانیه مذکور عنوان شده است: چنانچه پاریس از افشای اسناد مربوط به فروش تسلیحات سر باز بزند، حق افکار عمومی در اطلاع یابی از مسائل جنجال برانگیز را زیر پا گذاشته است .

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که افزون بر تانک هایی که فرانسه در دهه نود به امارات فروخته است، از هفتاد جنگنده فرانسوی در آن واحد در جنگ یمن استفاده شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت از پاریس در ارتباط با فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات

شکایت از پاریس در ارتباط با فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات