مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 14:302021-09-23اقتصادي

جزییات پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو برای 6 ماه


در جلسه با معاون سازمان بازرسی پیشنهاد کردیم که برای یک بار هم شده به صورت آزمایشی و به مدت 6 ماه، صنعت خودرو از قیمت گذاری معاف شود.

- سخنگوی انجمن قطعه سازان با بیان اینکه خودروسازان برای تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه نیازمند دریافت تسهیلات 14 هزار میلیارد تومانی هستند، گفت: تکمیل این خودروها تا نیمه آبان ماه، نیازمند رفع مشکل کمبود نقدینگی است.

فرهاد بهنیا با اشاره به جلسه اعضای انجمن قطعه سازان، مدیران شرکت های ایران خودرو و سایپا، نمایندگان بانک مرکزی و گمرک با معاونت سازمان بازرسی کل کشور در مورد دپوی خودروهای ناقص موجود در پارکینگ شرکت های خودروساز، اظهار داشت: در این جلسه افزایش قیمت مواد اولیه مانند فولاد و پتروشیمی و همچنین مشکل تامین و افزایش قیمت قطعات نیمه هادی خودروها که عمدتا وارداتی هستند، مطرح و این عوامل به عنوان مهمترین دلایل خواب خودروها در کف کارخانه ها اعلام شد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام خودروسازان، در حال حاضر 140 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان به دلیل نقص در قطعات، دپو شده که 95 هزار دستگاه به ایران خودرو و 45 هزار دستگاه به سایپا اختصاص دارد.

بهنیا با اشاره به کمبود نقدینگی در صنعت خودروسازی به دلیل زیان انباشته شرکت های خودروساز، افزود: این مسأله به قطعه سازان نیز سرایت کرده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو برای 6 ماه

جزییات پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو برای 6 ماه