مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 12:052021-09-23اجتماعي

شروع بارش باران روزهای ابتدای مهر/ صدور هشدار سطح زرد در گیلان


مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به شروع بارش های پاییزی از فردا در استان، گفت: با توجه به شدت بارش ها هشدار سطح زرد صادر شده است.

- با اشاره به اینکه الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: در این مدت افزایش دما و وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم پیش بینی شده و این شرایط تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: در این مدت با گاهی با عبور جریانات کم و بیش ناپایدار، شرایط برای رگبار پراکنده باران و احتمال رعدوبرق فراهم می شود.

وی ادامه داد: به تدریج از بعدازظهر جمعه با شمالی شدن جریانات و تقویت ناپایداری ها شرایط برای کاهش دما، بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد و رعد و برق فراهم می شود.

دادرس با اشاره به کاهش 5 تا 10 درجه ای دما در روزهای آغازین پاییز در گیلان، گفت: این هوای خنک و بارشی تا یکشنبه در گیلان ماندگار است.

وی با بیان اینکه از روز شنبه بر شدت بارش ها افزوده می شود، افزود: بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی با اشاره به افزایش ارتفاع موج دریا از عصر فردا، اظهار کرد: ارتفاع موج به حداکثر دو متر خواهد رسید برای انجام فعالیت دریایی نامناسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع بارش باران روزهای ابتدای مهر/ صدور هشدار سطح زرد در گیلان

شروع بارش باران روزهای ابتدای مهر/ صدور هشدار سطح زرد در گیلان