مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 10:552021-09-23سياسي

زیارت شهدای لشکری که یادگار حاج احمد متوسلیان بود +عکس


یادمانی از 200 شهید نخبه پایتخت به نمایندگی از 18 هزار شهید آرمیده تهران در بهشت زهرا، تلاش دارد 8 سال حماسه لشکر محمد رسول الله (ص) را در مدتی کوتاه برای زوار شهدا بیان کند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: شاید بتوان گفت پایه و اساس لشکر پایتخت با حضور در خنثی سازی غائله کردستان شکل گرفت.

چرا که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، حاج احمد متوسلیان دست بروبچه های تهران که عمدتاً دانشجو بودند را گرفت و با خودش به جبهه برد.

درست در شب عید مبعث، تیپ 27 محمد رسول الله (ص) به نام نامی حضرت ختمی مرتبت(ص) با فرماندهی حاج احمد در 17 بهمن ماه 1360 شکل گرفت و این تیپ همراه با 9 گردان خودش را برای حضور در عملیات فتح المبین آماده کرد.

در عملیات فتح المبین، در 4 مرحله، این تیپ در مناطق تپه چشمه ، شاوریه و بلتای بالا توانست نیروهای عراقی را به عقب نشینی وادار و مناطق وسیعی را آزاد کنند.

الی بیت المقدس دومین عملیاتی بود که این تیپ تقریباً یک ماه بعد از عملیات فتح المبین در آن حضور داشت.

در اینجا 12 گردان پیاده زیرمجموعه تیپ بودند که در مرحله اول خودشان را به جاده اهواز ـ خرمشهر رساندند؛ در مرحله دوم عملیات در شکستن دژ دشمن در شلمچه در مرحله سوم با بستن راه فرار دشمن در محدوده نهر خین و در نهایت در مرحله چهارم نیز با مقاومت سرسختانه در مقابل پاتک دشمن توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارت شهدای لشکری که یادگار حاج احمد متوسلیان بود +عکس

زیارت شهدای لشکری که یادگار حاج احمد متوسلیان بود +عکس