مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 09:402021-09-23بين الملل

پیشنهاد ترکمنستان برای ایجاد منطقه صلح، اعتماد و همکاری «آسیای مرکزی -منطقه خزر»


«عشق آباد» علاقه مند به ایجاد صلح و ثبات، امنیت، رفاه و وحدت مردم افغانستان است و در این راستا ایجاد منطقه صلح، اعتماد و همکاری «آسیای مرکزی -منطقه خزر» را پیشنهاد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در سخنانی در جمع شرکت کنندگان در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: در سال های اخیر جهان به مکانی ناامنی تبدیل شده و جامعه بین المللی باید اقدامات لازم را برای افزایش همکاری های بین المللی و ایجاد اعتماد متقابل انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: دوره گذشته با مشکلات جدی در زمینه تأمین صلح و امنیت جهانی، تشدید درگیری های محلی و منطقه ای همراه بود، در این شرایط ترکمنستان، به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی، به طور مداوم در حل مسائل بین المللی تنها از طریق مسالمت آمیز، سیاسی و دیپلماتیک بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد کمک کرد.

بردی محمداف در ادامه از برنامه های ترکمنستان برای تشکیل کنفرانس بین المللی سیاست های صلح و اعتماد - مبنای امنیت ، ثبات و توسعه بین المللی در دسامبر امسال در عشق آباد خبر داد.

همزمان با اعلام این ابتکار، وی  پیشنهاد ایجاد منطقه صلح، اعتماد و همکاری آسیای مرکزی -منطقه خزر را ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ترکمنستان برای ایجاد منطقه صلح، اعتماد و همکاری «آسیای مرکزی -منطقه خزر»

پیشنهاد ترکمنستان برای ایجاد منطقه صلح، اعتماد و همکاری «آسیای مرکزی -منطقه خزر»