مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 05:402021-09-23بين الملل

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خاورمیانه سفر می کند


جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارد هفته آینده به چندین کشور در خاورمیانه از جمله عربستان، امارات و مصر سفر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از اکسیوس ، مقامات آمریکایی گفتند که این اولین سفر سالیوان به خاورمیانه به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید است و بالاترین مقام دولت جو بایدن خواهد بود که به عربستان سعودی سفر کرده است.

روابط آمریکا و عربستان: روابط دو کشور به خصوص پس از آنکه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مناظره های انتخاباتی خود وعده مسوول پذیر کردن عربستان را داد، با تنش مواجه شده است.

جو بایدن پس از انتخاب خود به عنوان رییس جمهوری امریکا، گزارشی از سی آی ای منتشر ساخت که در آن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به عنوان عامل قتل جمال خاشقچی منتقد رژیم آل سعود و روزنامه نگار عربستانی شناسایی می شد.

بایدن همچنین به دلیل نقض حقوق بشر در یمن از سوی عربستان، فروش تسلیحات نظامی به این کشور را متوقف کرد.

اخیرا آمریکا سامانه های موشکی پاتریوت خود را از عربستان خارج کرد و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز سفر خود به این کشور را در دقیقه آخر لغو نمود.

روابط آمریکا و مصر: روابط آمریکا با مصر نیز تیره شده است، به ویژه پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا 130 میلیون دلار کمک نظامی سالانه این کشور به مصر را به دلیل نقض حقوق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خاورمیانه سفر می کند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خاورمیانه سفر می کند