مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 02:052021-09-22بين الملل

کره شمالی، موضوع نشست وزرای خارجه سئول، واشنگتن و توکیو


وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن طی نشستی مشترک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، مسئله وضعیت شبه جزیره کره، خلع سلاح اتمی کره شمالی و دیگر مسائل منطقه ای را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) در جلسه ای سه جانبه با توشیمیتسو موتگی همتای ژاپنی و چون یو-یونگ وزیر خارجه کره جنوبی دیدار و رایزنی کرد.

این نشست که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، کره شمالی و برنامه تسلیحاتی و اتمی این کشور تمرکز اصلی آن بود.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ ، یک مقام دولتی کره جنوبی درباره این نشست گفت: وزرای خارجه سه کشور درباره مسئله شبه جزیره کره، دیگر مسائل منطقه و مشکلات جهانی صحبت کردند .

    پیش از این، مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن مخاطب قرار دادن کره شمالی، آمریکا و چین، خواستار پایان رسمی جنگ کُره شد.

( و آمریکا آغاز شد و در سال 1953 با اعلام آتش بس پایان یافت اما تا به امروز هنوز معاهده و پیمان رسمی صلح میان طرف ها درگیر امضا نشده است.

مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی از زمان آغاز به کارش در این منصب در تلاش بریا پایان دادن رسمی به جنگ کُره بوده است و در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی، موضوع نشست وزرای خارجه سئول، واشنگتن و توکیو

کره شمالی، موضوع نشست وزرای خارجه سئول، واشنگتن و توکیو