مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 23:402021-09-22بين الملل

معاون پیشین اشرف غنی نسبت به شروع درگیری نظامی هشدار داد


معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان و یکی از چهره های پرنفوذ هزاره ای های این کشور نسبت به خلف وعده طالبان و انحصار قدرت هشدار داد.

- به نقل از تاس، کریم خلیلی ، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان و یکی از چهره های پرنفوذ هزاره ای های این کشور اعلام کرده است که اگر طالبان خلف وعده کند و پیمان بشکند و از استبدادش اجتناب نکند، هزاره ای ها درگیری ها و تقابل را با این گروه شبه نظامی از سر می گیرند.

معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان در این ارتباط گفت: تا به امروز ما کابینه موقت دولت طالبان افغانستان را دیدیم که هیچ اقدامی انجام نداده.

چنین کابینه ای برای سایر نیروهای سیاسی و گروه های اقلیت کشور قابل قبول نیست.

این وضعیت به طور حتم برای ازبک ها و تاجیک ها و سایر گروه های اقلیت افغانستان غیرقابل تحمل است و باعث می شود تا آنها بار دیگر به صحنه نبرد برگردند.

خلیلی همچنین ابراز امیدواری کرد که در پی فشارهای بین المللی، طالبان خواسته هایش را بر تمامی مردم افغانستان تحمیل نکند و از وقوع جنگ داخلی در کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ما هنوز به دنبال این مساله هستیم و امیدواریم که طالبان از دولت قبلی که در دهه 1990 داشت، درس بگیرد و آماده ایجاد یک دولت جامع باشد و از استبداد و خودکامگی اجتناب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون پیشین اشرف غنی نسبت به شروع درگیری نظامی هشدار داد

معاون پیشین اشرف غنی نسبت به شروع درگیری نظامی هشدار داد