مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 18:302021-09-22بين الملل

دستورات فوق العاده جدید رییس جمهوری تونس


رییس جمهوری تونس امروز، چهارشنبه عمل به اکثر فصول قانون اساسی را تعلیق کرد؛ اقدامی که جنبش النهضه گامی دیگر به سوی بازگرداندن کشور به سمت دیکتاتوری خواند.

- رییس جمهوری تونس امروز، چهارشنبه عمل به اکثر فصول قانون اساسی را تعلیق کرد؛ اقدامی که جنبش النهضه گامی دیگر به سوی بازگرداندن کشور به سمت دیکتاتوری خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، قیس سعید، رییس جمهوری تونس دستورات جدید فوق العاده را صادر کرده که شامل ادامه تعلیق اختیارات پارلمان، ادامه لغو مصونیت تمام اعضای پارلمان، متوقف کردن امتیازات رییس پارلمان و اعضای آن و ایجاد تدابیر ویژه فعالیت قوه مقننه و تدابیر ویژه مربوط به قوه مقننه است.

این تدابیر استثنایی جدید همچنین شامل ادامه فعالیت برای آماده سازی قانون اساسی در دو فصل اول و دوم و تمام احکام قانون اساسی که با این تدابیر استثنایی مغایرتی ندارند می شود.

مضافا اینکه هیئت موقت نظارت بر قانون اساسی لغو می شود و رییس جمهوری وظیفه آماده سازی طرح های تغییرات در خصوص اصلاحات سیاسی را با کمک کمیته ای تشکیل شده به دستور ریاست جمهوری برعهده دارد.

در اولین واکنش به این حکم های جدید جنبش النهضه و ریاض الشعیبی مشاور رییس این جنبش نوشت، رییس جمهوری قانونی اساسی را که خودش براساس آن انتخاب شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورات فوق العاده جدید رییس جمهوری تونس

دستورات فوق العاده جدید رییس جمهوری تونس