مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 13:052021-09-22سياسي

چالاکی دیوان محاسبات در انتشار گزارش های «تفریغ بودجه» جای تقدیر دارد


رییس کمیسیون ویژه جهش تولید و عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: دیوان محاسبات در دوره جدید به صورت چابک تر، چالاک تر و عملیاتی تر در زمینه انتشار گزارش های تفریغ اقدام می کند و این رویه جای تقدیر دارد.

- سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون ویژه چابک تر، چالاک تر و عملیاتی تر اقدام می کند و این رویه جای تقدیر دارد.

  وی با بیان اینکه سرعت دیوان در ارائه گزارش های تفریغ بودجه را باید به فال نیک گرفت، تصریح کرد: با وجود این رویه مناسب دیوان، یک ایراد در بودجه کشور وجود دارد و آن هم این است که متأسفانه بخش عمده بودجه به دلیل اجرا در چهارچوب های خارج از قانون بودجه مصوب مجلس، در تور تفریغ دیوان محاسبات نمی افتد.

  وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی در توضیح این نکته گفت: این سؤال وجود دارد که در ساختار کلی بودجه کشور، آیا چتر تفریغ بودجه بر سر همه بودجه در دست اجرا می افتد یا صرفاً در بخش های مصوب قانونگذار اجرا می شود؟! به طور مشخص، بخش قابل توجهی از آنچه در خصوص بودجه سال 1399 اجرا شده، مربوط به مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی قوا بوده و این یک ایراد ساختاری است.

  حسینی با ذکر نمونه ای از این اشکال ساختاری عنوان کرد: در بودجه سال 1400 به دولت اجازه داده شده است که حدود 8 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی ارز ترجیحی اختصاص دهد و در آنجا تأکید شده است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالاکی دیوان محاسبات در انتشار گزارش های «تفریغ بودجه» جای تقدیر دارد

چالاکی دیوان محاسبات در انتشار گزارش های «تفریغ بودجه» جای تقدیر دارد