مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 12:402021-09-22اجتماعي

حضور کمرنگ موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین+عکس و فیلم


در حالی که قرار بود 500 موکب اربعینی از کشورمان به زائران حسینی خدمت رسانی کنند، هنوز بسیاری از موکب ها راه اندازی نشده و تعداد موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین انگشت شمار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با توجه به محدودیت های عراق در پذیرش زائر خارجی، سهمیه ایران 60 هزار نفر اعلام شد که ستاد اربعین ابتدا 21 هزار نفر از این سهمیه را به موکبداران اختصاص داد که پس از مدتی این سهمیه به 18 هزار نفر کاهش یافت.

به گفته یوسف افضلی، دبیر اجرایی کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با برنامه ریزی صورت گرفته قرار شد 500 موکب اربعین در ایام اربعین حسینی به عراق اعزام و در مسیر زائران خدمت رسانی کنند.

  حرم امام حسین (ع) در آستانه اربعین حسینی اعزام های رسمی زائران اربعین از 28 شهریور آغاز شد که البته برخی از موکب داران اربعینی قبل از آغاز رسمی اعزام ها به این سفر معنوی مشرف شدند.

البته بسیاری از موکبداران هنوز نتوانستند به خیل زائران پیاده روی اربعین و خدمت به زوار بپردازند؛ تا جایی که در مسیر نجف - کربلا یا حتی در صحن های حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا تعداد موکب های ایرانی بسیار محدود است و بیشتر موکب های موجود نیز توسط نیروهای ستاد بازسازی عتبات اداره می شود که از هفته ها وشاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور کمرنگ موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین+عکس و فیلم

حضور کمرنگ موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین+عکس و فیلم