مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-22پزشكي

روایتی از خطای یک داروخانه و تهدید سلامتی یک نوزاد


در بیمارستان شهید مصطفی خمینی نوزادی که مبتلا به زردی بود به علت تزریق 4 برابری دارو توسط داروخانه در شرایط نامطلوبی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،تشخیص نوع بیماری و به تبع آن تجویز صحیح دارو و میزان دُز مصرفی به عنوان مهمترین ارکان در درمان بیماران مبتلا به بیماری های مختلف است؛ چراکه تشخیص نادرست بیماری و تجویز نامناسب دارو می تواند عوارض زیاد و حتی جبران ناپذیری برای بیماران به همراه داشته باشد.

این اهمیت در بیماران سنین پایین به ویژه نوزادان به مراتب بیشتر و قابل توجه تر است و ضرورت دقت در تشخیص نوع بیماری و درمان صحیح دارو برای نوزادان به دلیل عدم توانایی در ابراز بیماری و توضیح در خصوص علائم  آن بیشار احساس می شود.

چند روز پیش والدین نوزادی 45 روزه به علت بروز بیماری زردی در فرزند خود به بیمارستان شهید مصطفی خمینی مراجعه می کنند که پس از روند تشخیص و درمان، متخصص کودکان این بیمارستان داروی فنوباربیتال را برای این نوزاد تجویز می کند و در نسخه ای که برای این نوزاد می نویسد میزان دز مصرفی دارو را 15 میلی گرم ذکر می کند اما داروخانه بیمارستان به اشتباه  میزان دز مصرفی برای این بیمار را 100 میلی گرم اعلام کرده و روی دارو قید می کند که بیمار نصف داروی 100 میلی گرمی را صبح و نصف آن را شب مصرف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از خطای یک داروخانه و تهدید سلامتی یک نوزاد

روایتی از خطای یک داروخانه و تهدید سلامتی یک نوزاد