مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 03:452021-09-22بين الملل

درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل/ سفیر جدید می فرستیم


سخنگوی سازمان ملل گفت که طالبان در نامه ای خواستار سخنرانی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان شده است.

- درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل/ "سفیر جدید می فرستیم" سخنگوی سازمان ملل گفت که طالبان در نامه ای خواستار سخنرانی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استفان دوچاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، به خبرگزاری فرانسه گفته است، ​ آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد نامه طالبان را دریافت کرده که در آن خواستار مشارکت در مذاکرات سطوح بالا در این نهاد شده است.

خبرگزاری فرانسه می گوید٬ تاریخ این نامه روز دوشنبه 20 سپتامبر٬ یک روز پیش از آغاز نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است.

رویترز هم از مشاهده یک نسخه از این نامه خبر داد که در آن طالبان سهیل شاهین، سخنگوی خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده است.

طبق این گزارش، امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت طالبان این نامه را نوشته و خواستار سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل شده است.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل هم تایید کرده است که طالبان می گویند، محمد غلام اسحاق زی، سفیر فعلی افغانستان، نماینده این کشور نیست و ماموریتش پایان یافته است سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد که در خواست طالب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل/ سفیر جدید می فرستیم

درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل/ سفیر جدید می فرستیم