موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 15:402021-09-21پزشكي

بی تفاوتی عجیب سازمان غذا و دارو به شعبه مجازی «بازار داروی ناصرخسرو»!


اگر در شرایطی قرار بگیرید که برای نجات بیمارتان که به کووید 19 مبتلاست، شرایط وخیمی دارد و بیم جان باختنش می رود، مجبور شوید دارویی را تهیه کنید، چه خواهید کرد؟ اگر جست و جوهایتان در سطح شهر و داروخانه به داروخانه منجر به نتیجه نشود، چه؟به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، وضعیتی که خواندید، شرح حال برخی از هموطنان مان در ماه ها و هفته ها اخیر است.

همراهان بیمار هایی که به هر دلیل نیازمند دارو های بیهوشی هستند و برخی کمبود های دارویی موجب می شود که راهی داروخانه های سطح شهر شده و بعد از طی مسیر های طولانی و تلاش برای یافتن نسخه تجویز شده، در نهایت مسیر برخی شان به بازار های سیاه بیفتد یا مجبور به تن دادن به زیرمیزی و پرداخت های خارج از قاعده شوند.

این وضعیتی است که در نتیجه کمبود برخی اقلام دارویی خاص به وجود آمده است.

می گوییم خاص ، چون می دانیم که از اساس، دارو های بیهوشی در داروخانه ها توزیع نمی شوند و مجوزی برای عرضه عمومی شان وجود ندارد.

دارو هایی که اگرچه تحت عنوان کلی بیهوشی دسته بندی می شوند، اما برخی شان کاربری های نسبتا متفاوتی مثل ایجاد حالت خواب مصنوعی در بیمار دارند.

به عنوان مثال می شود به دارو هایی اشاره کرد که برای بیماران حاد کرونایی مورد استفاده قرار می گیرند تا به کمک آن ها فرایند سدیشن یا خواب مصنوعی طی شده و بشود با لوله گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تفاوتی عجیب سازمان غذا و دارو به شعبه مجازی «بازار داروی ناصرخسرو»!

بی تفاوتی عجیب سازمان غذا و دارو به شعبه مجازی «بازار داروی ناصرخسرو»!