مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 13:102021-09-21اقتصادي

کاهش 25درصدی بارشها در آذربایجان غربی/ضرورت مدیریت آب بخش کشاورزی


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به کاهش 25 درصدی بارشها در سال آبی جاری گفت: مدیریت آب در بخش کشاورزی باید بیشتر از سالهای قبل هدفمند باشد.

- ، جواد محمدی بعد از ظهر سه شنبه در همایش کشت محصولات پاییزه و جهش تولید در دیمزارها در آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال به دلیل کاهش 25 درصدی بارشها در خصوص روان آب ها نیز با چالش مواجه شدیم، افزود: در حوزه آبریز دریاچه ارومیه 50 درصد و در حوزه ارس نیز 72 درصد کاهش ذخایر برف را امسال تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه در خصوص ورودی آب سدها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه 12 درصد و در حوزه ارس نیز 9 درصد کاهش داشتیم، افزود: امسال تلاش کردیم با مدیریت و برنامه ریزی بهینه شاهد تنش آبی در بخش آب شرب و کشاورزی نباشیم و مدیریت خوبی در این زمینه انجام شد.

محمدی با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم و نحوه بارشها امسال موجب شد قسمتی از نیازهای کشاورزی و زیست محیطی استان را کاهش دهیم، گفت: امسال باید 620 میلیون لیتر وارد دریاچه ارومیه می شد که تنها توانستیم 250 میلیون را به دریاچه هدایت کنیم و مابقی آب را برای بخش کشاورزی ذخیره کردیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص تأمین آب کشت پاییزه در استان نیز افزود: از 14 سد مخزنی که برای تأمین آب در استان داریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 25درصدی بارشها در آذربایجان غربی/ضرورت مدیریت آب بخش کشاورزی

کاهش 25درصدی بارشها در آذربایجان غربی/ضرورت مدیریت آب بخش کشاورزی