مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 10:002021-09-21اقتصادي

حفاری و نگهداری سنتی، عوامل اصلی حوادث کار در معادن


معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو موضوع حفاری و نگهداری سنتی از عوامل اصلی حوادث کار در معادن است.

- به نقل از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی گفت: در کشور بیش از 5 هزار و 500 معدن وجود دارد و حدود 90 معادن فعال در حوزه ذغال سنگ فعالیت دارند که روش های استخراج در بیش از 90 درصد این معادن عمدتاً به صورت سنتی و تقریباً ناایمن است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهکار ارتقای ایمنی نیروی کار شاغل در معادن و افزایش بهره وری را عبور از روش های سنتی و به کارگیری تکنولوژی نوین عنوان کرد و افزود: از شرکت های دانش بنیان که دارای قابلیت های فنی بالایی هستند می توان برای تغییر روش های سنتی در استخراج معادن کمک گرفت و امیدواریم وزارت صمت و شورای عالی معادن نیز تصمیم اساسی برای ایمن سازی معادن بگیرند.

رییس شورای عالی حفاظت فنی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از شرکت هایی که این معادن را در اختیار دارند تصور می کنند اگر کار را به پیمانکار واگذار کنند در رابطه با نیروی کار دیگر مسئولیتی ندارند، در صورتی که این شرکت ها در رابطه با شرایط محیط و امور رفاهی کارگران همواره دارای تعهد هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ماده 13 قانون کار گفت: به استناد این ماده قانونی، مسئولیت نظارتی صاحب و مالک معدن به عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری و نگهداری سنتی، عوامل اصلی حوادث کار در معادن

حفاری و نگهداری سنتی، عوامل اصلی حوادث کار در معادن