مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-21پزشكي

پیشنهادی برای کاهش احتمال ابتلاء به سرطان های دستگاه گوارش


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک مطالعه نظام مند عنوان کردند که مصرف فیبر و غلات کامل می تواند خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را کاهش دهد.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک مطالعه نظام مند عنوان کردند که مصرف فیبر و غلات کامل می تواند خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه سرطان به یک مشکل عمده سلامتی در جهان تبدیل شده و ایران نیز مانند سایر کشورها با روند روبه رشد شیوع سرطان مواجه شده است.

یکی از مهم ترین انواع سرطان، سرطان دستگاه گوارش است و حدود 90 درصد از عوامل موثر بر سرطان های دستگاه گوارش به سبک زندگی ناسالم مربوط می شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک مطالعه نظام مند بر روری مقالات منتشرشده ارتباط دریافت فیبر و غلات کامل را با خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش مورد بررسی قرار دادند.

مطالعات نشان داده است که الگوی غذایی سالم نقش مهمی در خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش دارد.

گروه نان و غلات بیشترین سهم دریافت غذایی روزانه توصیه شده را به خود اختصاص می دهند و به دلیل نقش مهمی که در اکثر رژیم های غذایی دارند، تحقیقات زیادی در مورد رابطه بین مصرف غلات و سلامتی انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادی برای کاهش احتمال ابتلاء به سرطان های دستگاه گوارش

پیشنهادی برای کاهش احتمال ابتلاء به سرطان های دستگاه گوارش