مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-21بين الملل

نخست وزیر استرالیا فعلا نمی خواهد با ماکرون دیدار کند


نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که با امائول ماکرون در نشست سازمان ملل گفت وگو نخواهد کرد؛ اگر چه خشم فرانسه از لغو قرارداد دفاعی 40 میلیارد دلاری می تواند معامله تجاری اتحادیه اروپا با استرالیا را تهدید کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، استرالیا در هفته گذشته توافقنامه ای را با فرانسه پیرامون مسئله ساخت ناوگان زیردریایی های معمولی لغو کرد و به جای آن قرار است دست کم هشت زیر دریایی هسته ای با فناوری ایالات متحده و انگلیس، پس از دستیابی به مشارکت امنیتی سه جانبه با دو کشور مزبور تولید کند.

لغو این قرارداد خشم فرانسه را برانگیخته است که در پی آن استرالیا و ایالات متحده را متهم کرد که از پشت به آن خنجر زده اند و سفیران خود را از کانبرا و واشنگتن فراخواند.

در حالی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای کاهش تنش با ماکرون، رییس جمهور فرانسه، صحبت کرده است؛ موریسون گفت که وی ملاقات دوجانبه جداگانه ای با رهبر فرانسه نخواهد داشت.

موریسون در مصاحبه با خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ماکرون گفت وگو می کند، گفت: در حال حاضر هیچ شانسی برای دیدار و گفت وگو وجود ندارد اما با این حال مطمئن هستم که به زودی این فرصت پیش خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر استرالیا فعلا نمی خواهد با ماکرون دیدار کند

نخست وزیر استرالیا فعلا نمی خواهد با ماکرون دیدار کند