مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:402021-09-21پزشكي

عاقبت کوه ریگ مهریز به کجا رسید؟ / کوه ریگ در حال نابودی است


مدتی است که مشاهده می شود ازحجم کوه ریگ مهریز، این تپه شنی که مردم از آن به عنوان مطب رایگان برای درمان دردهای مفاصلی خود استفاده می کردند کاسته می شود و علی رغم پیگیری های انجام هنوز پاسخ مشخصی در خصوص دلیل یا دلایل آن بدست نیامده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مهریز، کوه ریگ یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان مهریز است که سالیان طولانی نه تنها یک تفرجگاه بلکه یک مطب رایگان برای درمان دردهای مفصلی بود اما با بی تدبیری های مردم و مسئولان از این جاذبه دیگر چیزی باقی نگذاشته است.

مردم معتقدند راه رفتن روی ریگ ها و رمل های کوه ریگ که براثر تابش مستقیم نور خورشید داغ می شود دردهای عضلانی پا و کمر را از بین می برد.

این عمل که در طب به شن درمانی معروف است موجب ایجاد نشاط و ورزش نیز می شود.

بزرگترین و نخستین تپه شنی ایران، که شامل تلی از ماسه های تمیز و بدون خاک به صورت تپه بزرگی میان کوهی در اطراف باغشهر تاریخی مهریز قرارگرفته و در اصطلاح عامینه به کوه ریگ معروف است.

کوه ریگ مهریز به دلیل دارا بودن آثارمتعدد از جمله برج کبوترخانه، آب انبار تاریخی، مناظر بکر طبیعی و وجود تپه شنی طبیعی تبدیل به تفرجگاه و محل طب درمانی برای گردشگران و مسافران شده است در طی چندین سال پیش از روی تپه کوه ریگِ شهرستان مهریز می توانستیم به راحتی مناظر زیبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت کوه ریگ مهریز به کجا رسید؟ / کوه ریگ در حال نابودی است

عاقبت کوه ریگ مهریز به کجا رسید؟ / کوه ریگ در حال نابودی است