مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:302021-09-21بين الملل

فرانسه: آمریکا هرگز خبر از تشکیل ائتلاف امنیتی جدید نداده بود


کاخ الیزه فرانسه در واکنش به شرایطی که از سوی واشنگتن برای لغو قرارداد خرید زیردریایی های اتمی از سوی استرالیا عنوان شده، اعلام کرد، آمریکا هرگز صحبتی از ابتکار عملی برای تشکیل یک ائتلاف امنیتی جدید نکرده بود و هرگز به هیچ یک از سوالهای فرانسه درباره این موضوع پاسخ نداد.

- کاخ الیزه فرانسه در واکنش به شرایطی که از سوی واشنگتن برای لغو قرارداد خرید زیردریایی های اتمی از سوی استرالیا عنوان شده، اعلام کرد، آمریکا هرگز صحبتی از ابتکار عملی برای تشکیل یک ائتلاف امنیتی جدید نکرده بود و هرگز به هیچ یک از سوالهای فرانسه درباره این موضوع پاسخ نداد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بعد از آنکه آمریکا، انگلیس و استرالیا در 15 سپتامبر تشکیل یک پیمان امنیتی سه جانبه بین خود را اعلام کردند، روابط فرانسه با این سه همپیمانش ضربه خورد.

این توافق کانبرا را به لغو یک معامله نظامی با پاریس به ارزش ده ها میلیارد دلار واداشت.

یک سخنگوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه گفت، هنگامی که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اواسط ماه ژوئن با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در شهر پاریس دیدار کرد موریسون هیچ اشاره ای به اینکه کانبرا به لغو یک معامله پرسود زیردریایی با فرانسه اقدام خواهد کرد، نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه: آمریکا هرگز خبر از تشکیل ائتلاف امنیتی جدید نداده بود

فرانسه: آمریکا هرگز خبر از تشکیل ائتلاف امنیتی جدید نداده بود