مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 06:452021-09-21اجتماعي

برج و باروهای 7 هزار ساله هگمتانه حفاظت اضطراری شدند


مسئول پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: برج و باروهای 7 هزار ساله هگمتانه حفاظت اضطراری شد.

- حسن سلطانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص بنای بازسازی شده در تپه هگمتانه اظهار کرد: محیط پیرامونی محوطه تاریخی هگمتانه حصار و برج و باروهایی بوده که چهار نقطه از این آثار با کاوش های باستانشناسی چهار دهه اخیر از زیر خاک بیرون کشیده شده و مابقی آثار طی کاوش های باستان شناسی علمی آتی کاوش و رازگشایی خواهد شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از ادامه تخریب ها و فرسایش های فصلی این برج ها، طی فرایند ارائه و بررسی طرح های حفاظتی و محدودیت های باستانشناسی یکی از برج و باروهای محوطه تاریخی هگمتانه حفاظت و بازسازی شد.

مسوول پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه افزود: حفاظت از بقایای برج های باقیمانده 12 متری خشتی که در اثر بارندگی در حال فرسایش و تخریب سالیانه بود، بهترین تصمیمی بود که پس از بررسی گزینه های متعدد حفاظتی با در نظر گرفتن شرایط فعلی و محدودیت های کاوش های ناتمام باستانشناسی با مشورت و تصویب اعضای شورای راهبردی هگمتانه گرفته شده است.

وی بیان کرد: در این قسمت از هگمتانه باید سازه ای را طرح و اجرا می کردیم که ضمن دفع رطوبت موجب استحکام بخشی پایه و بدنه های برج ها و تخریب های فصلی جلوگیری و در عین حال گردشگری که از وضعیت محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برج و باروهای 7 هزار ساله هگمتانه حفاظت اضطراری شدند

برج و باروهای 7 هزار ساله هگمتانه حفاظت اضطراری شدند