مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 06:302021-09-21اجتماعي

امامزاده یعقوب صایین قلعه و طرحی که به اتمام نمی رسد


امام زاده یعقوب (ع) صایین قلعه یکی از قطب های مذهبی استان زنجان محسوب می شود که کمبود اعتبارات، ادامه روند احداث بنای جدید این امامزاده را با مشکل مواجه کرده است.

- ایسنا/زنجان امام زاده یعقوب (ع) صایین قلعه یکی از قطب های مذهبی استان زنجان محسوب می شود که کمبود اعتبارات، ادامه روند احداث بنای جدید این امامزاده را با مشکل مواجه کرده است.

امامزاده یعقوب (ع) صایین قلعه یکی از قطب های اصلی گردشگری مذهبی شهرستان ابهر و استان زنجان به شمار می رود.

امامزاده ای که در 25 کیلومتری شهر ابهر و 65 کیلومتری زنجان قرار داشته و سالانه پذیرای خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) برای کسب فیض زیارت است که با توجه به جایگاه بالای این امام زاده در بین مردم منطقه و نقش محوری آن در توسعه صایین قلعه طی سال های گذشته اجرای طرح های مختلف عمرانی در این مکان مذهبی مورد توجه قرار گرفت، طرح هایی که با گذشت سال ها علی رغم پیشرفت کاری خوب به خط پایان نرسیدند.

امامزاده یعقوب (ع) صایین قلعه در 3 کیلومتری سمت جنوبی این شهر و در بالای یک تپه طبیعی قرار گرفته است، امامزاده ای که در رابطه با شجره نامه آن حضرت اختلاف نظر وجود دارد؛ به طوری که در کتاب کنز الانساب برای امام موسی بن جعفر (ع)، سی و نه فرزند نوشته اند: رضا، حسین، فضل الله، علی، حسن، احمد، محسن، شرادبن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامزاده یعقوب صایین قلعه و طرحی که به اتمام نمی رسد

امامزاده یعقوب صایین قلعه و طرحی که به اتمام نمی رسد