مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-21اقتصادي

سازمان برنامه و بودجه از سال 97 یک ریال برای قانون هوای پاک اعتبار نداده است


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه در قانون هوای پاک 11 تکلیف داشت که عملکرد این دستگاه صفر بوده و حتی یک ریال هم برای اجرای این قانون نداده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سمیه رفیعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص واردات خودرو، گفت: بر اساس این مصوبه، وارد کنندگان موظفند به ازای واردات خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اسقاط خودروهای فرسوده نباید منوط به واردات خودرو شود، افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بازنگری در قانون است تا خودروسازان نیز موظف شوند به ازای تولیدات خود بخشی از خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند.

خودروهای فرسوده باید از رده خارج شوند رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به تغییر قانون فرسودگی خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس تعریف جدید فرسودگی خودروها در کشور هم اکنون حدود 20 درصد خودروهای کشور در رده خودروهای فرسوده قرار می گیرند که این خودروها 40 درصد آلودگی هوا را به خود اختصاص می دهند.

یکی از بخش های بر زمین مانده قانون هوای پاک، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

رفیعی به موضوع معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: اکثر خودروهایی که مثلا در تهران معاینه فنی می گیرند، مجوز خود را از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان برنامه و بودجه از سال 97 یک ریال برای قانون هوای پاک اعتبار نداده است

سازمان برنامه و بودجه از سال 97 یک ریال برای قانون هوای پاک اعتبار نداده است