مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 03:202021-09-20پزشكي

نوشیدنی ها و خوراکی های مهیج را از برنامه غذایی خود حذف کنید


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه فردی که در دوران نقاهت قرار دارد باید غذاهای حاوی سرکه را بسیار کم مصرف کند، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه فردی که در دوران نقاهت قرار دارد باید غذاهای حاوی سرکه را بسیار کم مصرف کند، گفت: سعی کنیم نوشیدنی ها و خوراکی های مهیج همچون قهوه و کافیین از برنامه غذایی حذف شود.

سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه شیوع بالای ویروس کرونا، خیلی از اطرافیان ما را در گیر خود ساخته؛ تغذیه مناسب و رژیم غذایی مطلوب به روند بهبودی افراد مبتلا کمک می کند .

وی تصریح کرد: پس از بهبودی فرد و رهایی اش از دام کرونا، یک دوره توصیه می شود تا فرد با پرهیزهای غذایی که صورت می گیرد بتواند به حالت اولیه زندگی خود برگردد.

اصغری با بیان اینکه بعد از فروکش کردن علائم بیماری توصیه می شود حداقل تا 14 روز نکات تغذیه ای رعایت شود، افزود: از مصرف غذاهای سنگین و حجیم جداً خودداری شود؛ مصرف غذاهای سرخ کردنی یا دیر هضم، غذاهایی که مقدار چربی بالایی دارند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و به دلیل دیر هضم شدن برای کسانی که درگیری ریه دارند مشکل زا است چراکه به دلیل فشار معده، ریه فرد درگیر شده و روند درمان را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدنی ها و خوراکی های مهیج را از برنامه غذایی خود حذف کنید

نوشیدنی ها و خوراکی های مهیج را از برنامه غذایی خود حذف کنید