مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 18:502021-09-20بين الملل

تشکیل کابینه با مشورت انگلیس/ کدام خائن، سربازان وطن را مرخص کرد؟


30 شهریور سال 1320 شمسی، «محمد علی فروغی» نخست وزیر دوره پهلوی کابینه اش را معرفی کرد.

این کابینه با مشورت و سفارش انگلیس شکل گرفته بود و یک چهره بسیار جنجالی با داستانی عجیب داشت؛ - همین دیروز گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: چرا کابینه فروغی به سفارش انگلیس بسته شده بود؟ چون کشور در اشغال انگلیس بود.

جنگ جهانی دوم بود و 3 شهریور انگلیس از شمال و شوروی از جنوب به ایران حمله کرده بودند و بدون مقاومت جدی به تهران رسیده بودند و تا 25 شهریور رضاخان را از سلطنت خلع کرده بودند و می خواستند به تبعید ناخواسته بفرستند ولی اجازه داده بودند که پسر رضاخان همچنان در قدرت بماند و در تهران رژه می رفتند و چه خبر بود اصلا! روز 30 شهریور هم فروغی کابینه جدید ایران را تشکیل داد که برای خودش پدیده ای بود و وزرا با رضایت و تأیید سفیر انگلیس در تهران انتخاب شده بودند تا کشور اشغال شده ایران بالاخره یک دولتی داشته باشد.

در میان این وزیران سفارشی سرلشکر احمد نخجوان که وزیر جنگ شده بود وضعیتی ویژه داشت و وزارت برایش پاداشی از طرف انگلیسی ها بود؟ پاداش چی؟ خیانت! سرلشکر احمد نخجوان در همان آغاز حمله انگلیس و شوروی که به اشغال ایران منجر شد، تمام سربازان وظیفه ارتش را به مرخصی فرستاد! سربازان بلاتکلیف و گرسنه ماجرای احمد نخجوان را که عجیب و غریب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کابینه با مشورت انگلیس/ کدام خائن، سربازان وطن را مرخص کرد؟

تشکیل کابینه با مشورت انگلیس/ کدام خائن، سربازان وطن را مرخص کرد؟