مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 16:502021-09-20سياسي

اتمام فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد از محل اعتبارات سال گذشته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، علی مستوفیان عصر امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: با توجه به اهمیت مجموعه، موضوع حفظ و احیای آن در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفت و از محل اعتبارات سال99، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مرمت و فضاسازی این بنای تاریخی تأثیر زیادی بر محیط آن منطقه و تحولی در فرآیند اجتماعی آنجا دارد، عنوان کرد: بیش از یک سال این اداره کل، تلاش و پیگیری کرد تا مجوز مرمت این بنای تاریخی از ارتش اخذ شود.

مستوفیان با اشاره به اینکه مالکیت بنای مقبره شهدا در اختیار ارتش است، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، مرمت این اثر تاریخی با اولویت بازسازی تزیینات آجری بدنه بیرونی آن آغاز شد و همچنین به منظور کاهش آسیب های احتمالی، ساماندهی محوطه بنا، تعمیر درب ورودی و پنجره ها بااعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال به پایان رسید.

بنای مقبره شهدا نمونه برجسته ای از آثار معماری دوره پهلوی اول در بجنورد است که در مرکز باغی در شمال بجنورد و برای بزرگداشت تعدادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد

اتمام فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد