مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 12:352021-09-20سياسي

رهبر انصارالله: پیش از انقلاب، زمام امور یمن در دست سفیر آمریکا بود


رهبر انصار الله یمن گفت که قبل از انقلاب، زمام امور این کشور در دست سفیر آمریکا بود و قیمومیت خارجی باعث فروپاشی و اشغال کامل یمن شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  سید عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن سخنرانی خود را به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب این کشور آغاز کرد.

الحوثی ضمن تبریک سالگرد انقلاب 21 سپتامبر گفت که این انقلاب یک دستاورد بزرگ است که همچنان ادامه دارد و اهمیت آن به خاطر زمان حال و آینده است.

وی با بیان اینکه این انقلاب، برآیند ضرورتها و نیازهای انسانی و اخلاقی است، خاطر نشان کرد: وضعیت پیشین کشور، باعث شد که درک کنیم، انقلاب، حتمی است و منفعت واقعی ملت یمن است .

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، پیش از انقلاب، مرحله قیمومیت خارجی بود و طیفهای سیاسی حاضر در کشور نیز در استقلال و آزادی ملت یمن کوتاهی کردند.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه این مسئله، باعث فروپاشی و اشغال کامل یمن شده بود، تصریح کرد: گروه حاکم بر کشور ما در قبل از انقلاب، باعث شد که یمن تحت [قطعنامه های] فصل هفتم [شورای امنیت] قرار گیرد .

وی با بیان اینکه در آن زمان، سفیر آمریکا، زمام امور یمن را در دست داشت و واشنگتن نیز جایگزین ریاست جمهوری بود، تأکید کرد، پیش از انقلاب، گروههای سیاسی، تسلیم قیمومیت سفارت آمریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر انصارالله: پیش از انقلاب، زمام امور یمن در دست سفیر آمریکا بود

رهبر انصارالله: پیش از انقلاب، زمام امور یمن در دست سفیر آمریکا بود