مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 11:102021-09-20بين الملل

بحران زیردریایی های هسته ای روابط فرانسه و انگلیس را تیره کرد


بحران زیردریایی های هسته ای استرالیا باعث تنش میان روابط فرانسه و انگلیس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دولت فرانسه در پی بحران اخیر با کانبرا، لندن و واشنگتن بر سر پیمان امنیتی آکوس که منجر به لغو قرارداد فروش زیردریایی های این کشور به استرالیا شد گفتگوهای دفاعی با انگلیس را به حال تعلیق درآورد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که نشست برنامه ریزی شده میان فلورانس پارلی وزیر نیروهای مسلح فرانسه با همتای انگلیسی خود به همین دلیل لغو شده است.

این نشست که قرار بود در هفته جاری برگزار شود پس از آنکه استرالیا قرارداد 56 میلیارد یورویی خرید 12 زیردریایی از فرانسه را به نفع توافقی امنیتی با ایالات متحده و انگلیس را پس گرفت از سوی پاریس لغو شد.

پاریس در نخستین واکنش به این توافق امنیتی موسوم به آکوس سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخواند و هشدار داد که بحران یاد شده بر ماهیت راهبرد دفاعی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نیز سایه خواهند افکند.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه که پیمان آکوس را خنجر از پشت متحدان دیرین کشورش توصیف کرده بود روز یکشنبه در خصوص عدم فراخوانی سفیر کشورش از لندن گفته بود که نیازی به این کار نیست زیرا به گفته وی پاریس با رویکرد فرصت طلبانه لندن به خوبی آشنا است و انگلیس دراین میان نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران زیردریایی های هسته ای روابط فرانسه و انگلیس را تیره کرد

بحران زیردریایی های هسته ای روابط فرانسه و انگلیس را تیره کرد