مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-20بين الملل

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع جنگ سرد میان آمریکا و چین


دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه ای گفت، باید به هر قیمتی از وقوع جنگ سرد میان چین و آمریکا که می تواند از جنگ سرد قبلی خطرناک تر باشد، جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه درخصوص وقوع جنگ سرد میان آمریکا و درباره روابط پکن و واشنگتن گفت: متأسفانه امروز فقط تقابل را شاهد هستیم.

باید مجدداً روابطی میان این دو قدرت شکل گیرد که دارای کارکرد باشد .

دبیرکل سازمان ملل افزود: برای رسیدگی به مشکلات مروبط به واکسن کرونا، تغییرات اقلیمی و بسیاری دیگر از چالش های جهانی که بدون روابط سازنده میان جامعه جهانی و اصولاً میان ابرقدرت ها قابل حل نیستند، [شکل گیری چنین روابطی] ضروری است .

گوترش بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه چین در حوزه اقیانوس هند و آرام و دریای جنوبی چین گفت، راهبردهای ژئوپولتیک و نظامی این دو رقیب، جهان را در معرض خطر تفرقه قرار می دهد و اساس روابط این دو کشور باید هرچه سریع تر ترمیم شود.

دبیرکل سازمان ملل در آستانه مجمع عمومی این نهاد متذکر شد: باید به هر قیمتی از وقوع جنگی سرد که با نوع قبلی آن (میان آمریکا و شوروی) جلوگیری کنیم که می تواند به شکلی متفاوت و شاید خطرناک تر و غیر قابل مهارتر باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع جنگ سرد میان آمریکا و چین

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع جنگ سرد میان آمریکا و چین