مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 08:052021-09-20پزشكي

تاثیر داروی ام اس بر اثربخشی واکسن کووید-19


تحقیقات جدید نشان می دهد که مبتلایان به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) که تحت درمان ضد CD20 هستند در پاسخ به واکسن های مبتنی بر آران ای پیامرسان (mRNA) به رغم خاموش بودن پاسخ آنتی بادی می توانند پاسخ قوی سلول تی(T) ایجاد کنند.

- تحقیقات جدید نشان می دهد که مبتلایان به بیماری "مولتیپل اسکلروزیس"(ام اس) که تحت درمان ضد "CD20 "هستند در پاسخ به واکسن های مبتنی بر "آران ای پیامرسان"(mRNA) به رغم خاموش بودن پاسخ آنتی بادی می توانند پاسخ قوی سلول تی(T) ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، طبق تحقیقات جدید دانشکده پزشکی پرلمن (Perelman) در دانشگاه پنسیلوانیا که در مجله ی Nature Medicine منتشر شده است، درمان ضد CD20 سلول های بی که در حملات ام اس نقش دارند را از بین می برد.

از آنجا که سلول های بی(B) مسئول تولید آنتی بادی هستند عدم وجود این سلول ها باعث از بین رفتن توانایی فرد در تولید آنتی بادی هایی می شود که از آلوده شدن فرد و ابتلا به ویروس جلوگیری می کند، اما همین افراد می توانند پاسخ ایمنی خوبی در دومین سد دفاعی ایجاد کنند که طی آن سلول های تی سلول های آلوده به ویروس را از بین می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر داروی ام اس بر اثربخشی واکسن کووید-19

تاثیر داروی ام اس بر اثربخشی واکسن کووید-19