مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:402021-09-20اقتصادي

جشنواره آلو در ماسوله غرب کشور برگزار نمی شود


به دلیل شرایط کرونا امسال نیز برای دومین سال متوالی، جشنواره آلو روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور برگزار نخواهد شد.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: به دلیل شرایط کرونا امسال نیز برای دومین سال متوالی، جشنواره آلو روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور برگزار نخواهد شد.

محمد کرم مرادی در گفت و گو با ایسنا، از پیش بینی برداشت 4000 تُن آلو از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مساحت کل باغ های شهرستان اسدآباد بیش از 5200 هکتار بوده و سالانه 66 هزار تُن محصولات باغی در اسدآباد تولید می شود که شامل 7.

5 درصد تولیدات باغی استان است.

وی افزود: از 5200 هکتار باغات سطح شهرستان300 هکتار به باغات آلو اختصاص داشته که اکثریت پراکنش باغات آلو شهرستان در روستای گردشگری ملحمدره و روستاهای ویرایی ،هلور علیا و سفلی و ترخین آباد قرار دارد .

مرادی با اشاره به اینکه برداشت آلو در سطح باغات این شهرستان آغاز شده و معمولاً تا 15 مهر ادامه دارد، افزود: به دلیل شرایط خشکسالی میزان عملکرد باغات آلو شهرستان به نسبت سال گذشته تا حدودی از کاهش برخوردار خواهد بود.

وی تعداد بهره برداران آلو شهرستان را 200 نفر برشمرد و ادامه داد: در سال جاری برای توسعه باغات آلو شهرستان 10 هکتار نهال آلو در باغات منطقه غرس و کاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره آلو در ماسوله غرب کشور برگزار نمی شود

جشنواره آلو در ماسوله غرب کشور برگزار نمی شود