مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:302021-09-20پزشكي

تزریق هم زمان واکسن کووید-19 و آنفلوآنزا چه عوارضی دارد؟


با نزدیک شدن فصل شیوع آنفلوآنزا و افزایش موارد ابتلا به کووید-19 با خطر 2 بیماری روبه رو خواهیم بود؛ به همین دلیل واکسیناسیون در برابر آنفلوآنزا و کووید-19 بسیار مهم است.

با وجود برنامه واکسیناسیون کووید-19 و دوزهای تقویت کننده آن، این سوال مطرح می شود که آیا امکان دریافت هر 2 واکسن در یک زمان ایمن است و چه عوارضی به همراه خواهد داشت؟ به نقل از هلث در حالی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده(CDC) قبلا توصیه کرده بود که باید بین دریافت واکسن ها 14 روز فاصله باشد اما در حال حاضر دستورالعمل های به روز شده آن بیان می کند که می توان هر 2 واکسن را با خیال راحت در یک روز تزریق کرد.

پس از ارزیابی بیشتر CDC به این نتیجه رسید که پاسخ ایمنی و عوارض جانبی احتمالی واکسن کووید-19 به طور کلی مشابه واکسن آنفلوآنزا و سایر واکسن هاست.

متخصصان پزشکی معتقدند که دریافت هر 2 واکسن به طور همزمان بی خطر است و حتی توصیه هم می شود، مخصوصا اگر دریافت هر 2 واکسن در یک روز برای فرد راحت تر باشد.

عوارض جانبی اگرچه عوارض جانبی تزریق واکسن آنفلوآنزا و واکسن کووید-19 تقریبا یکسان است اما دریافت هم زمان هر 2 ممکن است به طور بالقوه احساس بدتری در شما ایجاد کند و علت آن هم دریافت هر واکسن در هر بازو است؛ به این معنی که ممکن است در هر 2 بازو احساس درد داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق هم زمان واکسن کووید-19 و آنفلوآنزا چه عوارضی دارد؟

تزریق هم زمان واکسن کووید-19 و آنفلوآنزا چه عوارضی دارد؟