مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-20بين الملل

درخواست گوترش برای تعامل با طالبان


دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با آسوشیتدپرس عنوان کرد، جامعه بین المللی خواستار مشاهده یک دولت فراگیر در افغانستان بوده و این سازمان باید برای حصول این موضوع با طالبان تعامل داشته باشد.

- دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با آسوشیتدپرس عنوان کرد، جامعه بین المللی خواستار مشاهده یک دولت فراگیر در افغانستان بوده و این سازمان باید برای حصول این موضوع با طالبان تعامل داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عنوان کرد، جامعه بین المللی خواستار آن است یک دولت فراگیر در افغانستان که به حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران احترام بگذارد روی کار بیاید و این کشور دیگر پایگاهی برای تروریستها نباشد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه این مصاحبه همچنین با هشدار دادن درخصوص پتانسیل بروز یک جنگ سرد جدید، از آمریکا و چین خواست روابط کاملا ناکارآمد خود را قبل از سرایت مسائل این دو کشور بزرگ و با نفوذ به حوزه های دیگر دنیا، ترمیم کنند.

گوترش تاکید کرد: این دو قدرت اقتصادی بزرگ باید به رغم وجود اختلافات پابرجا بین آنها بر سر مسائلی نظیر حقوق بشر، اقتصاد، امنیت اینترنتی و حاکمیت در دریای چین جنوبی به همکاری در زمینه آب و هوا پرداخته و مذاکرات قدرتمندتری در زمینه تجارت و تکنولوژی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست گوترش برای تعامل با طالبان

درخواست گوترش برای تعامل با طالبان