مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 05:202021-09-20پزشكي

میزان ایمنی زایی واکسن کرونا اسپایکوژن اعلام شد


محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن گفت: نتایج فاز دوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن نشان داد این واکسن بیش از 80 درصد ایمنی ایجاد می کند و آنتی بادی خوبی در بدن به وجود می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر پیام طبرسی روز دوشنبه افزود: این واکسن همچنین 87 درصد قدرت خنثی سازی ویروس کرونا را دارد که موضوعی بسیار مهم است.

سرم داوطلبان این طرح مطالعاتی در نمونه آزمایشگاهی در مجاورت با ویروس کرونا قرار گرفت که 87 درصد سرم ها توانستند این ویروس را از بین ببرند که درصد قابل قبولی است.

وی ادامه داد: فاز سوم تست انسانی اسپایکوژن به پایان رسیده و نتایج این مرحله در دست بررسی است؛ به زودی می توان درصد قطعی ایمنی زایی این واکسن را اعلام کرد.

تاثیر واکسن اسپایکوژن روی دلتا در حال بررسی است این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه تاثیر واکسن اسپایکوژن روی سویه دلتا در حال بررسی است، گفت: محققان این مجموعه پیش بینی می کنند که این واکسن روی ویروس جهش یافته دلتا هم موثر خواهد بود.

طبرسی تاکید کرد: ثابت شده واکسن اسپایکوژن روی ویروس جهش یافته انگلیسی، موثر است.

وی توضیح داد: اگر جهش ها طوری باشد که نیاز به تغییر در این واکسن داشته باشد، واکسن تغییر پیدا می کند؛ به عبارتی می توان آن را براساس جهش های ویروس کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ایمنی زایی واکسن کرونا اسپایکوژن اعلام شد

میزان ایمنی زایی واکسن کرونا اسپایکوژن اعلام شد